Televīzijas reklāma
Reklāma, bez šaubām, ir progresa dzinējs.
Lielākā vai mazākā mērā to izmanto visi preču ražotāji. Noteikt cik veiksmīga vai neveiksmīga ir bijusi reklāmas kampaņa var tikai pēc viena fakta – preces kustības līmeņa patērētāju tirgū. Pasaules reklāmas gigantiem ir zināmas 2 reklāmas ražotāju novērtēšanas pakāpes. Viena ir priekšstata kvalitātes novērtēšana par preci, bet otra – noieta apjoma palielināšana. Reklāma televīzijā ir optimāls masveida ražošanas produktu un pakalpojumu virzīšanas līdzeklis, jo var aptvert plašu auditoriju un ir iespējama kompleksa iedarbība uz skatītāju. Televīzijas paziņojumi sevī ietver attēlojumu, skaņu, kustību, krāsu un tāpēc rada uz reklāmas auditoriju ievērojami lielāku iedarbību nekā paziņojumi citos masu saziņas līdzekļos. Lai sasniegtu efektu telereklāmas jomā, ir nepieciešams ņemt vērā sekojošo:
- Vizualizācijai jābūt precīzai un skaidrai;
- Piesaistīt skatītāja uzmanību vajag pirmajās piecās sekundēs, citādāk interese zūd;
- Telereklāmu labāk konstruēt tā, lai tā nespiestu domāt, bet palīdzētu uzreiz uztvert tās būtību; Katram paziņojumam jebkurā stilā jāatrod vārdi, kurus būtu viegli atcerēties un kuri piesaistītu uzmanību. Katrā paziņojumā jābūt nelielai devīzei, ko būtu „iesistos atmiņā” un kas asociētos arī nākotnē tieši ar šo konkrēto preci vai pakalpojumu. Formas elementi, tādi kā paziņojuma izmērs, krāsa un ilustrācija ietekmē paziņojuma iedarbības pakāpi un tā cenu. Tāpēc precīzi jāsamēro reklāmas kampaņas cenu ar gaidāmo efektu un nevajag netērēt lieku naudu tur, kur tā nesniegs nepieciešamo efektivitāti.
TV reklāma,radio reklāma,reklāma interneta medijos un mārketings ir Telereklama.lv darbības galvenie virzieni!
Pastāv vairāki TV reklāmas veidi
- Tiešā telereklāma, tie ir reklāmas rullīši reklāmu blokos;
- Sponsorētā televīzijas reklāma, t.i. jebkādā raidījumā integrēta reklāma galvenes, logotipa veidā un tml.; (piemēram – laika ziņu un sporta ziņu sponsorēšana LTV-1, LTV-7 kanālos)
- Tā saucamais product placement ir kad filmā, seriālā, raidījumā ievada nepieciešamo produktu it kā nejauši, tā ir pēc sižeta (galvenajam varonim iedzert noteiktas markas dzērienu, izpīpēt noteiktas markas cigāru, braukt ar noteikta modeļa automašīnu, izmantot vienas vai otras markas kosmētisko līdzekli…)
Sponsorēšanas reklāma (telereklāma) – šis ir ļoti interesants reklāmas veids. Ļoti bieži šeit viss saistās ar asociācijām, ar to, ka tiek novilkta paralēle starp sponsoru un produktu, kas tiek reklamēts. Notiek savā ziņā imidža efekts (automobiļu sacīkstes un automašīnas eļļa). Tā var būt pavisam atšķirīga nozare: sports, meteoroloģiskās prognozes, kultūra, māksla, zinātne, medicīna, apkārtējās vides aizsardzība, festivāli un politika. Sponsorēt var praktiski visu. Bet jāizdara pareiza un piemērota izvēle, kas ietekmēs kompānijas reputāciju.
Product replacement (televīzijas reklāma) – reklāma bez reklāmas. Precīzāk – tā ir tāda reklāma, ko skatītāji neuztver kā produkta tiešo reklāmu. Jūs skatāties aizraujošu filmu, plauktiņos stāv dzēriens un „nejauša” tukša bundžiņa, uz kuras ir redzams Jums pazīstamā dzēriena nosaukums, parādās kaut kur kadrā pareizajā laikā. Tad Jums nezin kāpēc gribās nobaudīt tieši šo dzērienu. Starp citu, tas ir ērti dažu produktu reklāmai, kurus „atklātā” veidā reklamēt televīzijas rullīšos aizliedz likums.